måndag 17 september 2012

Till Vilma




"Man rår ej för att tårar rinner när man har mist sin vän"
Saknar dig så mycket min trogna vän men jag vet att du har det bra nu i landet bortom stjärnorna där flera av dina vänner väntar på dig. Nu kan du springa, skutta och vifta på svansen utan att det gör ont.
Jag är djupt tacksam för att fått ha dig i mitt liv i över tolv år. Du har funnits vid min sida och med dina lugna ögon tröstat mig, get mig hopp, glädje, tålamod och trygghet när det behövts. Önskar att den här dagen aldrig hade behövt komma även om jag vet att ingen får finnas jämt. Jag vet ju också att tårarna tar slut så småning om. Men just nu är hjärtat fullt av gråt.

Astrid Lindgren skriver så fint i boken om Ronja, " Men vintern gick. Och våren kom, det gjorde den ju alltid, vilka som än levde och dog."

Älskade vän - vi ses i Nangijala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar